Sakykime, norite kažką nusipirkti internetu, randate prekę parduotuvėje 1a.lt, tačiau tada suabejojate. O kas tas 1a.lt? Ar čia sąžininga parduotuvė? O ir šitas daikto modelis – ar tik pigus kiniškas produktas, ar geras daiktas? Kyla klausimų greičiau negu tą spėjate suvokti, ir jūs jau paieškos sistemoje ieškote atsiliepimų tiek apie interneto parduotuvę, tiek apie prekę. Paskaitote, palyginate su atsiliepimais apie konkurentus ir suprantate, kad čia patikima parduotuvė, sužinote, kokios perkamo daikto ypatybės. Tada perkate. Taigi, atsiliepimai internete – be galo pravartūs. O patys gavę daiktą, ar paliekate atsiliepimą? Gal taip, o gal ir ne. Tačiau jums reikėtų tęsti šią grandinę ir taip pat bent kartais internete pasidalinti savo atsiliepimais.
Jums praverčia kitų nuomonė
Viena iš priežasčių, kodėl atsiliepimai internete praverčia – tai leidžia išsirinkti, kas jums tinka labiausiai. Kartais iš atsiliepimų gali suprasti labai objektyviai, ar jums kažkoks daiktas tinkamas, ar netinkamas, ar kažkokia interneto parduotuvė gera, ar bloga. Net renkantis daiktus, jeigu prie jų yra reitingavimo balais sistema, žiūrite, kiek balų turi daiktas, kiek patenkintų klientų, kiek nepatenkintų. Jūs net nejaučiate, kaip kartais sakote: paties pigiausio nepirkau, nes komentaruose rašė, kad po savaitės jis nulūžta. Jūs norite kokybės, todėl vartotojų atsiliepimai leidžia sužinoti apie tą kokybę, kadangi visa kita aišku ir taip – kaina, pristatymas.
Jūs – bendruomenės narys
Nors nesate niekam davę tokių įsipareigojimų, tačiau galėtumėte būti atsakingas bendruomenės narys, kokiu veikiausiai yra žmogus, kurio atsiliepimą lemiamą perskaitėte. Tai savaime prasitęsiantis procesas. Jūs skaitote nuomonę, perkate, parašote savo nuomonę. Ne dėl to, kad labai mėgtumėte pasireikšti, bet tam, kad sukurtumėte objektyvią nuomonių nišą. Dėl to, kad esate bendruomenės narys, o narys turi jausti vidinę atsakomybę prieš kitus bendruomenės narius.
Kaip atpažinti netikrus komentarus
Aišku, kartais skaitant komentarus arba skundus apie kažką bus galima atpažinti ir netikrus juos. Matysite tam tikrus įtartinus komentarus, kažką ne visai standartinio, kažkokius pernelyg taisyklingai parašytus atsiliepimus – gali būti, kad tai netikri komentarai, todėl reikėtų būti budriais.
Iš kur atsiranda nesąmonės vietoje komentarų
Be viso to, komentarų skiltyse matysite ir visiškų nesąmonių. Pavyzdžiui, keistas užsienietis nerišlia kalba rašys kažką apie tai, kad jam reikia pagalbos ir paskolinti pinigų. Nekreipkite dėmesio į tokius komentarus – tai interneto robotai, netikri vartotojai vaikšto ten, kur įmanoma pakomentuoti, ir komentuoja.